sabina-hagglund

Alla inlägg under november 2011

Av Sabina Hägglund - 28 november 2011 15:26

  jag har vist fåt en förkylning på halsen har svårt att svälja och det gör ont orkar inte drika vaten för det smakar så konstigt nu djuren mår bra oj då en sak som är synd en av våra kor har fläkt sig den hamnade i spagat i sit bås och vi måste slakta den för den har knäkt en led eller något  kaninerna kalvarna katten hunden marsvinet våra djur mår bra själv mår jag ju inte så bra "host host" jag hoppas jag blir bra till fredag ska klipa mig då   jag hoppas jag blir kry inan des vill värkligen klipa håret 


som vanligt tar jag ju med bilder i nästan varje nläg här kommer de      ja deta är en bild till stallet.se :)

jag har inget mer att skriva så hej då 

Av Sabina Hägglund - 14 november 2011 19:04

  Är för tröt idag också.

Det ända jag har att skriva är att jag gjorde 6 och en halv uppgifter på pilen.

Det gick bra på gympan och sånt det gick bra.


Fortfarande jätte tröt har problem med att såva 


God natt allihopa Zzzzzzzzzzzzzzzz.


Syns imorgon om jag orkar skriva!  

Av Sabina Hägglund - 12 november 2011 19:33

jag har varit så tröt och har inte årkat skriva...........

imorgon ska jag försöka skriva myket kanske ikväll............. 

jag har varit ute med mina djur mina 6 st kaniner dom som vi vaktar över vintern hade gjort sönder sin vatten skål   duma lilla Vitsipa

Vitsipa är liten vit med en ganska ljus brun fläk i naken hon är jätte söt och hon har ett sår på läpen en annan av mina kaniner bet henne vi fick åka in och sy stakars Vitsipa men nu har det läkt och hon är fortfarande lika söt som för fast hon ser lite konstig ut under nosen  hennes mor heter Tof (ärligt tarlat vet ej om det är ett eller två t i tof nogon som vet? )

Tof är lite störe än Vitsipa fast för det mesta är dom ganska små tycker jag  Tof är vit som den andre och har prikar ljusa prikar på rygen som leder ner mot baken  Sarah är kaninen som bet Vitsipa nu har sarah slutat vara otrevlig mot dem sarah är grå lite mulerad med ljus och mörk grå 

tasarna är mörkgråa ha ha en liten snyg sak med det är att det är rakt där det mörka gråa slutar på alla tasar är det så nosen och runt ögonen är också mörkt gråa  svansen också hon byger bon nu och tar pälsen från rygen :s vad ska jag göra hon får jätte lite päls på rygen och jag tycker inte om när hon gör sådant har någon något tips om hur man kan få dem att sluta?





 

 

 

JAG HAR 3 KANINER TILL ATT SKRIVA OM MEN JAG ORKAR INTE NU  JAG FÅR FICKSA MER PÅ INLÄGGET IMORGON



 

 

HEJ DÅ ALLA BLOGG LÄSARE 

Av Sabina Hägglund - 9 november 2011 16:40

Denna dag var ike bra........

första lektionen sat vi de 7 tjejerna i bråket med vår lärare dom 3 tjejerna som anklagaade oss 4 vågade inte säga vad det hade gjort.......

jag mår så dåligt sat jag vill inte skriva något idag  

Av Sabina Hägglund - 8 november 2011 21:10

   ha ha ha jag orkar inte att vänta tills morgon med att skriva men nu vill jag säga att jag skriver i denna blogg för att jag ska minas och kuna beräta om dethänder något i skolan + att pappa har skickat mejl till min lärare Anna karin att hon kan kolla i min blogg och se vad som händer om vi t.ex har varit på slöjd och det idag när inte hon vart med någonting förutom på morgonen men ialla fal så tänker jag försöka vara nogranare med att komma ihåg det som händer under dan och sedan skriva upp det i blogen sat A.K kan se det som händer om hon ej vart med  jag tror det blir jätte bra jag undrar hur många som tyker det   jag ska skriva mycket mycket om vad som händer och jag hoppas att A.K kollar det............




hej då............

syns imorgon   







Av Sabina Hägglund - 8 november 2011 18:46

jag vill ha en bra dag imorgon och att pilen, idrotten,

 

dattan och no´n går bra


hej då vi syns imorgon     

Av Sabina Hägglund - 8 november 2011 15:55

Natten är lång..................  Jag liger i min säng och sover Jag sover och sover. Pappa kommer och väcker mig, jag ligger i sängen och drar mig en stund typ 3 min Sedan sätter jag mig långsamt upp på säng kanten. Jag är trött mycket trött pappa gör iordning min frukost 2 smörgåsar jag tar det till tvrummet och kollar på tv medans jag äter. jag äter långsamt och tar god tid på mig jag ser klockan och ser att jag måste skynda mig

vi åker till skolan jag går långsamt in i röda skolan (var jätte trött) när jag steg in i röda skolan blev jag genast lite piggare jag gick ner till min krok och hängde upp väskan mössan och tog av mig skorna vi pratade om hemkunskapen där nere vid krokarna  (oj oj det vart ett tjat) 2 av de 7 tjejerna började tjata och bråka om att det vart fel att en tjej och en anan var osjust mot mig när de skulle vara tillsammans i hemkunskapen i arbrå vi skulle göra pizza denna gång och dom där två tjejerna som skule vara med varandra tycker inte om skinka så då skulle de vara tillsammans på hk´n (hk betyder hemkunskap) jag och en av de 2 tjejerna som skule vara med varandra  hade pratat om att den andra tjejen och hon skule vara med varandra men de 2 andra tjejerna som klagade fortsatte...... 


när vi hade lektion (engelska) innan vi skulle till arbrå och ha musik, slöjd och hk då så var dom jättedumma och skrev lappar till mig och min kompis i dom stod det (i min  skriver jag vad det stod nu)  "du kommer än då då bli själv" jag fattar inte vad e av de duma tjejerna menade men hon menade något dumt ändå på på min kompis lapp  minns jag inte vad det stod....

efter lektionen sa jag vad de 2 tjejerna  hade gjort mot oss och visade lapparna hon sa vad vi skule göra (att vi inte skulle bry oss om dem) när vi åkte till arbrå så gick vi ur taxin och gick mot musiken de 2 tjejerna (duma tjejerna) höll för dörren in dit vi såg det och brydde oss inte om det istället så pratade vi där utanför och min andra kompis spelade upp en bra sak på sin mobil HA HA HA det lät super kul 

när vi var inne och hade musik gjorde dom inget när vi sedan gick till slöjden så sa dom inget men när vi var inne i byggnaden och var i det som är som en liten hall eller ett litet rum där dörren kommer inne där var 3 av mina kompisar och jag och när när en av de duma tjejerna gick igenom så sa hon "ush det stinker här!................" också sprang hon ut och det gjorde hon bara för att vi var där sedan kom hon in igen och när jag gick förbi och hon kom nära då sa hon "RÖR MIG INTE JAG KAN FÅ SKABB!" asså.......... gud vad ojuste hon är   när vi fick komma in i slöjd salarna (sy och trä slöjd) då så gjorde vi saker jag gjorde ett armband av ståltråd till pappa och när jag var borta  i 1 min och kom tillbaka var det borta och då frågade den duma tjejen "vart är dit armband?" jag sa "jag är säker på att du tagit det" sedan tog hon ner handen i lådan med stål tråd och sa "är det det här..........." det var invirat i andra ståltrådar och var trasigt JAG SOM HADE GJORT DET TILL PAPPA! OCH HON FÖRSTÖRDE DET MED MENING!  

sedan när 2 av mina kompisar skulle hämta tråd till halsband på syslöjden sa den duma tjejen nolla och tönt till mig hon är o sjuste efter slöjden åt vi mat på arbrå skolan blä jag avskyr maten där äter hälre smörgåsar än att spy...........

efter maten var det hk det var ett rabalder efter att vår hk lärare hade ropat upp oss då började 1 av de duma tjejerna att säga att 2 av mina kompisar och jag försökte ändra på tjej gruperna fast det var bara vi som skule byta plats för att mina 2 kompisar skule ha en egen pizza utan skinka  fast  då vart det vår hk som valde dom 2 duma tjejerna och en annan flicka fick vara med varandra och mina 2 kompisar  och jag fick vara med varandra jag fick göra en med skinka på och Voch mina 2 kompisar fick göra en utan skinka   så det ordnade sig nammmmmmmm pizzan vart jätte god

vi gick och klädde på oss och sedan gick ned och väntade på taxin..........

va *** taxin skule skjutsa hem några Arbråungar   vi fick vänta i kylan när den sedan kom tillbaka för att hämta oss så klev vi in i taxin killarna trängde sig bak som vanligt och satte inte på sig bälte 

när vi kom till våran skola gick vi av killarna tog nöd utgången och det lät i hela taxin DI DI DI DI DI!........

vi som var snälla/duktiga tog vanliga vägen ut genom dörren i taxin  jag gick till röda hämtade min väska gick till vita och tog min mellis jag lekte med de mindre jag lekte mini drake  sedan trötnade vi vi plockade ihop jag satte mig med några andra som spelade pärlplatter  och tänkte börja på en egen men då kom mamma  

jag åkte hem och sedan började jag skriva detta




 

 

 

DAGENS BILDER..............

  dena bloma skule egentligen bli en prisrosett till häsr  .... 

deta är en bild på min ponny sigge han är nu avlivad för fång  




 


 

 JAG KOMMER MED MER SENARE NU MÅSTE JAG GÅ UT TILL DJUREN......................    





Av Sabina Hägglund - 7 november 2011 18:30

  Denna dag var det ju skola igen första lektionen gick ganska bra vi fick tillbaka våra matte prov 

fast före det pratade A.K om vad hon behövde lära ut och det vi behövde lära oss  när det sedan var rast så gick jag och gjorde en STORRRRR löv hög av många löv som ligger på skolgården   efter rasten gick vi in till pilen som vanligt skriver A.K upp vilka uppg (uppg betyder uppgift) och sedan gjorde jag 5 uppg  mitt rekord är att göra 6-7st fast det var lite svårare saker jag gjorde nu denhär gången namn!  maten var jätte god det var korvstroganof och ris namn jag blandade i litte pizza sallad det vart gott  efter maten rast i några minuter sedan 10 över skall vi gå och byta om till idrotten sedan börjar vi 20 över   

onej det var styrketräning ush vad jobbigt  

efter idrotten slutar vi så det är bara att gå jag går till fritis som vanligt jag är den enda från 5:an där fast det är endå kul där man får hålla på med de mindre och hjälpa de och så det är faktiskt ganska kul jag komer sakna fritids/vallsta skola när jag gåt ut 6:an och byter skola  

oj då idag fick jag 3 kort av 2 stycken  en vid namn


Tove som går i 1:an hon är liten söt och har en gullig röst

den andra heter Wilma  hon är också snäll och söt hon går i min lillebrors klass, klass 2 går hon i    jag fick 1 kort var av dem och 1 de hade gjort tillsamans 



Tack Wilma och Tove      


JAG KOMMER MED MER IMORGON  HEJ DÅ NI SOM LÄSER MIN NYA BLOGG

JAG SAKNAR ER LÄSARE REDAN           

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

vad ska jag skriva i min blogg?
 du kan skriva om dina djur
 du kan skriva om skolan
 du kan skriva om allt
 jag tycker den är fin och vill att många ska läsa bloggar
 du kan knäppa bilder och ha som en bilder dagbok i bloggen
 kanske du ska ta bort din blogg ingen gillar den.......
 du kan skriva om dina väner
 du kan skriva om hästar
 du får välja själv....

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards